Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2012

Βραβεία Emmy 2012: To «Homeland» είναι ο νέος κυρίαρχος!


Και κάπως έτσι - εν μία νυκτί - τελειώνει η κυριαρχία του «Mad Men», που είχε κερδίσει το Emmy Καλύτερης Δραματικής Σειράς και για τις τέσσερις προηγούμενες σεζόν του.

Επίσης, κάπως έτσι τελειώνει και η κυριαρχία του Μπράιαν Κράνστον, που είχε κερδίσει το Emmy Αʼ Ανδρικού Ρόλου σε Δράμα και για τις 3 προηγούμενες σεζόν του «Breaking Bad».

Βασικά για να μη τα πολυλογούμε, το «Homeland» τα σάρωσε όλα σε αυτή την περίεργη βραδιά, λήγοντας κάθε πιθανό σερί, και ολοκληρώνοντας ένα σκούπισμα που είχε να συμβεί στα Emmy από το 1993 και τον αντίστοιχο θρίαμβο του «Picket Fences»: Καλύτερη Σειρά, Αʼ Ανδρικός Ρόλος (για τον Ντέιμιαν Λιούις) και Αʼ Γυναικείος Ρόλος (για την συγκλονιστική Κλερ Ντέινς). Αν συνυπολογίσουμε και το Emmy Καλύτερου Σεναρίου για τον πιλότο της σειράς, μιλάμε για σπάνιο, ολοκληρωτικό θρίαμβο.


Το μόνο μεγάλο βραβείο που ξέφυγε από το «Homeland» ήταν αυτό της Σκηνοθεσίας, που πήγε στο «Boardwalk Empire», πιθανώς επειδή οι ψηφοφόροι το θυμούνταν από περσί ως «εκείνο το γκανγκστερικό που κάνει ο Σκορσέζε».

Αντίστοιχους θριάμβους συναντάμε και στα άλλα δύο μεγάλα πεδία, με το «Modern Family» να παίρνει κι εκείνο 4 μεγάλα βραβεία στην Κωμωδία, και άλλα τόσα να σηκώνει το «Game Change» στις τηλεταινίες.

Η επικράτηση του «Homeland» ήταν κι ένα από τα λιγοστά αληθινά ευχάριστα στοιχεία μιας τελετής που και πάλι άφησε να φανεί ο συντηρητισμός των ψηφοφόρων της Ακαδημίας, ακριβώς σε μια χρονιά όπου, βάσει των υποψηφιοτήτων, έμοιαζε έτοιμη να γυρίσει τον τροχό. Ομως υπήρχαν σημεία που ένιωθε κανείς πως τα μέλη ψήφιζαν σα να θέλουν να διορθώσουν κάποιο μεγάλο κακό που έκαναν καθώς έβγαζαν τις υποψηφιότητες.

Αυτό προκύπτει από μια σειρά παρατηρήσεων:

Κατά πρώτον, αυτό που αναφέραμε πιο πάνω για τους μεγάλους νικητές. Κλείνοντας η τελετή, δε μπορούσες παρά να νιώσεις πως τα μέλη της Ακαδημίας απλά διάλεξαν έναν τίτλο από το κάθε πεδίο, και το ψήφισαν όπου μπορούσαν ή όπου δεν υπήρχε κάτι πιο κραυγαλέο. Κι αν δεχτούμε ένα τέτοιο σάρωμα σε ένα πεδίο πες ΟΚ, μπορεί όντως να θεώρησαν πως μια σειρά ήταν όντως καλύτερη σε όλα. Αλλά και στα τρία πεδία;

Μετά, έχουμε την περίπτωση της Κωμωδίας. Τα τελευταία χρόνια τα Emmy έχουν εδραιώσει την καλωδιακή τηλεόραση ως το μέρος που θα βρεις τις καλές δραματικές σειρές, όμως στην κωμωδία ακόμα αντιστέκονται. Φέτος, αυτή η αντίσταση έγινε με τρόπο πολύ παράξενο: Στις υποψηφιότητες κυριαρχούσαν σειρές σαν το «Girls» ή το «Louie», αφήνοντας να εννοηθεί πως γυρνάει κι εδώ ο τροχός. Ομως το «Modern Family» (που κατά τα άλλα είναι συνεπές και αστείο και καλογραμμένο, δεν αντιτίθεται κανείς σε αυτό) τα πήρε πάλι όλα κι έφυγε, φτάνοντας πλέον να έχει γίνει μια από τις πιο πολυβραβευμένες σειρές στην ιστορία των Emmy.


Αναλογίσου αυτό: Οι μόνες κατηγορίες όπου το «Modern Family» δεν κέρδισε, ήταν οι Αʼ Ρόλοι (επειδή δεν έχει), και το Σενάριο, επειδή με κάποιο μαγικό τρόπο δεν είχε προταθεί. Και, μιας και το αναφέραμε, η νίκη του Λούις Σι Κέι σε αυτή την κατηγορία είναι φυσικά καλοδεχούμενη, αλλά ας μην γελιόμαστε για ποιο λόγο τελικά συνέβη. Η συλλογιστική του μέσου ψηφοφόρου θα πήγαινε ως εξής:
α) Ψάχνω το «Modern Family»
β) Δεν το βρίσκω, αναζητώ εναλλακτική
γ) Είναι υποψήφιο αυτό το «Community», είδα το επεισόδιο, δεν κατάλαβα τίποτα
δ) Είναι υποψήφιο κάποιο «Parks and Recreation», δεν το ξέρω καν
ε) Είναι υποψήφιο αυτό το «Girls» που λέγαν όλοι στις αρχές του καλοκαιριού, είδα το επεισόδιο, δεν γέλασα καθόλου
στ) Ωχ! Ο Λούις Σι Κέι! Αυτός που κάνει stand-up κωμωδία! Πλάκα έχει!
ζ) (Ξανακοιτάω για σιγουριά μήπως υπήρχε «Modern Family», όντως δεν υπάρχει)
η) Ψηφίζω τον Σι Κέι

Δεν υπάρχει καμία άλλη εκλογίκευση για το πώς το «Louie» κέρδισε το Σενάριο αλλά έχασε τη Σκηνοθεσία, για ένα από τα πιο ξεχωριστά επεισόδια κωμωδίας που έχουν γυριστεί ποτέ. Αντίστοιχα παράλογη βράβευση είχαμε και στη Σκηνοθεσία Δράματος. Οπου η Ακαδημία σνόμπαρε το «The Other Woman» του «Mad Men», το φινάλε 4ης σεζόν του «Breaking Bad» και τον πιλότο του «Homeland» για να βραβεύσει το «Boardwalk Empire».


Και τέλος, οι Βʼ Ρόλοι.

Την τελευταία 5ετία υπήρχε συνολικά και στις 4 κούρσες μόλις ένας νικητής που είχε προηγουμένως ξανακερδίσει. Φέτος και οι 4 νικητές, είχαν βραβευθεί ξανά μες στην τελευταία διετία. Επιπλέον, φυσικά, είχαμε και τους παραδοσιακούς μονιμάδες (Τζον Στιούαρτ, «The Amazing Race», Ηθοποιοί-ονόματα στις τηλεταινίες) που συνεισέφεραν σε αυτή τη σκέψη. Πως δηλαδή από όπου κι αν έπιανες την επιλογή των βραβείων αυτών, μπορείς να δεις πόσο βαριεστημένα ψήφισε η Ακαδημία, ειδικά σε σχέση με την εντύπωση που είχαν αφήσει οι πολύ ενδιαφέρουσες και προσωρημένες (για τα δεδομένα των Emmy) υποψηφιότητες.

Η ανάδειξη του εξαιρετικού «Homeland» ως νέου πουλέν στο Δράμα στέκεται ουσιαστικά ως το μόνο πολύ θετικό στοιχείο μιας απονομής που έδινε συχνά την αίσθηση πως κάποιος έπαιζε συνέχεια με το κουμπάκι του replay.

Μερικές ακόμα σημειώσεις πριν δούμε τα αναλυτικά αποτελέσματα:

To «Mad Men» εκτός από το ατυχές 0/17 της φετινής τελετής, συνεχίζει να γράφει ένα λυπηρό αρνητικό ρεκόρ: Κανείς ηθοποιός του δεν έχει κερδίσει βραβείο ερμηνείας. Και με τη σειρά να χάνει πια την κυριαρχία της, πλέον μοιάζει απόλυτα ρεαλιστικό το να μην έρθει ένα τέτοιο βραβείο ποτέ.

Το «Breaking Bad» ηττήθηκε για την καλύτερη σεζόν του, την ώρα που τα Emmy βρήκαν νέο αγαπημένο, ουσιαστικά «προσπερνώντας» τη σειρά του Βινς Γκίλιγκαν. Είναι νωρίς να αρχίσουμε να προετοιμαζόμαστε ψυχολογικά για άλλο ένα σπουδαίο δράμα που δεν θα αναγνωριστεί ποτέ με Emmy Καλύτερης Σειράς;

Το «Homeland» από την άλλη, ίσως να μην ήταν καλύτερο από καμία από τις 2 παραπάνω σειρές στην φετινή σεζόν, αλλά είναι το καλύτερο νέο δράμα που έχει φτάσει στις μεγάλες κατηγορίες των Emmy εδώ και πολλά χρόνια. Και όταν το νέο είναι τόσο πανάξιο, τότε από εμάς αντιρρήσεις δε θα ακουστούν.

Τζον Κράιερ για Αʼ Ανδρικός Ρόλος σε Κωμωδία; Αλήθεια, Ακαδημία;

Από την άλλη δεν ήταν άσχημη η νίκη της Τζούλια Λούις-Ντρέιφους για το «Veep». Με αυτό το Emmy, η Ντρέιφους έχει πλέον κερδίσει αυτή την κατηγορία με τρεις διαφορετικούς ρόλους της (μετά τα «Seinfeld» και «New Adventures of Old Christine»), άρα μάλλον είναι ασφαλές να συμπεράνουμε πως στην Ακαδημία τη συμπαθούν, πραγματικά τη συμπαθούν.

Κρίμα που ο Τζανκάρλο Εσπόζιτο δεν βραβεύτηκε για τον Γκας Φρινγκ του, αλλά τουλάχιστον η Ακαδημία φρόντισε το βραβείο Β' Ανδρικού Ρόλου σε Δράμα να επανέλθει στην κατοχή του «Breaking Bad» με τη νίκη του Ααρον Πολ, bitch.

Δύο Emmy για τον Λούις Σι Κέι, πάντως. Ασχέτως υπολοίπων δηλαδή. Μπράβο.

Αλλά ντροπή για τον Β' Γυναικείο Ρόλο σε Δράμα. Εντάξει, είπαμε, γενικώς αυτό με τους ηθοποιούς του «Mad Men» είναι κάπως σχιζοφρενικό, αλλά ειδικά η Κριστίνα Χέντρικς, ειδικά φέτος, ειδικά με το επεισόδιο «The Other Woman»; Oχι, συγνώμη, με κάθε σεβασμό προς τη Μάγκι Σμιθ, αλλά όχι.

Eνα βραβείο, αυτό της Μάγκι Σμιθ, που εκτός από αναγνώριση σε μια μεγάλη ηθοποιό, έπαιζε και το διπλό ρόλο του «ευχαριστούμε για τη φετινή συμμετοχή» προς το «Downton Abbey».

Κι ένα τελευταίο: Ο Ντάνι Στρονγκ κέρδισε το Emmy Καλύτερου Σεναρίου σε Τηλεταινία για το «Game Change» του ΗΒΟ, οπότε έστω κι έτσι ένας ηθοποιός από το «Mad Men» κατάφερε να πάρει Emmy, ακόμα κι αν συνέβη σε μια άσχετη κατηγορία. Επίσης, ο Στρονγκ έπαιξε τον πρώτο του ρόλο στη «Buffy» ως Τζόναθαν, άλλη μια θρυλική σειρά διάσημη για το ότι ποτέ δεν κέρδισε μεγάλο βραβείο. Μάλλον λοιπόν ποτέ τόσοι πολλοί άνθρωποι δεν έχουν χαρεί για μια νίκη σε αυτή τη συγκεκριμένη κατηγορία.


Αναλυτικά όλα τα βραβεία στις σημαντικότερες κατηγορίες:
Καλύτερη Σειρά / Δράμα: Homeland
Καλύτερη Σειρά / Κωμωδία: Modern Family
Καλύτερη Μίνι Σειρά ή Τηλεοπτική Ταινία: Game Change
Καλύτερο Σόου: The Daily Show With Jon Stewart
Καλύτερο Ριάλιτι Σόου: The Amazing Race
Α' Γυναικείος Ρόλος / Δράμα: Κλερ Ντέινς («Homeland»)
Α' Ανδρικός Ρόλος / Δράμα: Ντέιμιαν Λιούις («Homeland»)
Α' Γυναικείος Ρόλος / Κωμωδία: Τζούλια Λούις - Ντρέιφους («Veep»)
Α' Ανδρικός Ρόλος / Κωμωδία: Τζον Κράιερ («Two and a Half Men»)
Α' Γυναικείος Ρόλος / Μίνι Σειρά ή Τηλεοπτική Ταινία: Τζούλιαν Μουρ («Game Change»)
Α' Ανδρικός Ρόλος / Μίνι Σειρά ή Τηλεοπτική Ταινία: Κέβιν Κόστνερ («Hatfields & McCoys»)
Β' Γυναικείος Ρόλος / Δράμα: Μάγκι Σμιθ («Downton Abbey»)
Β' Ανδρικός Ρόλος / Δράμα: Ααρον Πολ («Βreaking Bad»)
Β Γυναικείος Ρόλος / Κωμωδία: Τζούλι Μπάουεν («Modern Family»)
Β' Ανδρικός Ρόλος / Κωμωδία: Ερικ Στόουνστριτ («Modern Family»)
Β' Γυναικείος Ρόλος / Μίνι Σειρά ή Τηλεοπτική Ταινία: Τζέσικα Λανγκ («American Horror Story»)
Β' Ανδρικός Ρόλος / Μίνι Σειρά ή Τηλεοπτική Ταινία: Τομ Μπέρεντζερ («Hatfields & McCoys»)
Καλύτερη Σκηνοθεσία / Δράμα: Τιμ Βαν Πάτεν («Boardwalk Empire»)
Καλύτερη Σκηνοθεσία / Κωμωδία : Στιβ Λέβιταν («Modern Family»)
Καλύτερη Σκηνοθεσία / Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία : Τζέι Ρόουτς («Game Change»)
Καλύτερη Σκηνοθεσία / Τηλεοπτικό Σόου: Γκλεν Βάις («Τhe Tony Awards»)
Καλύτερο Σενάριο / Δράμα: Αλεξ Γκάνσα, Χάουαρντ Γκόρντον, Γκίντεον Ραφ («Homeland»)
Καλύτερο Σενάριο / Κωμωδία: Λούις Σι Κέι («Louie»)
Καλύτερο Σενάριο / Μίνι Σειρά ή Τηλεοπτική Ταινία: Ντάνι Στρονγκ («Game Change»)
Καλύτερο Σενάριο / Τηλεοπτικό Σόου: Λούις Σι Κέι («Louis CK Live at the Beacon Theater»)
flix.gr